Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Polacy nie przepadają za prasowaniem
Autor: ARC Rynek - 2015-12-17 10:35:40
Niemal co drugi Polak nie przepada za prasowaniem. Tak wynika z ogólnopolskich badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Pralniomatów Hi’Shine.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Badania pokazują, że to właśnie prasowanie jest uważane przez 47 proc. mężczyzn i 43 proc. kobiet za obowiązek domowy, który z chęcią przerzuciliby na kogoś innego. Z kolei najbardziej stresujące okazało się pranie.

Robienie zakupów spożywczych, gotowanie i mycie naczyń to statystycznie najczęściej wykonywane przez Polaków obowiązki domowe. Kobiety wymieniają ponadto pranie jako jeden z ich głównych obowiązków, z kolei mężczyźni zajmują się odkurzaniem i wyrzucaniem śmieci. Badania wykazały także, że na szczycie rankingu najbardziej uporczywych prac w domu znajduje się prasowanie, które wyprzedza sprzątanie łazienki i mycie naczyń. W tej kwestii kobiety i mężczyźni są zgodni.

Wyniki badań jednoznacznie wskazują, że Polacy nie przepadają za prasowaniem. Jest to obowiązek domowy, który najchętniej przerzuciliby na swojego partnera bądź partnerkę (45% badanych). Aż 61 proc. mężczyzn przyznało, że nie lubi prasować. Panowie, jeśli mogą, unikają tej czynności. Z kolei tylko 13 proc. kobiet i 6 proc. mężczyzn uznało, że nie mają problemów z prasowaniem i robią to dobrze.

Niechęć do prasowania ubrań może wynikać z kilku czynników. – Bez wątpienia jest to czynność dość monotonna, a przede wszystkim czasochłonna. Kobiety mają szereg innych obowiązków domowych, na które poświęcają znaczną część swojego czasu wolnego i energii. Mężczyźni niechęć do prasowania argumentują głównie brakiem potrzebnych umiejętności, dlatego też najchętniej przerzucają je na innych – komentuje Anna Dąbrowska z ARC Rynek i Opinia.

Aż 42 proc. badanych deklaruje, że nie wie, jak prawidłowo zadbać o odzież wizytową (koszule, marynarki, spodnie), a także kurtki czy płaszcze. Z kolei co trzeci Polak deklaruje, że chociaż raz zniszczył ubranie podczas prania w pralce. Choć ta czynność okazuje się jednym z bardziej kłopotliwych obowiązków domowych, zainteresowanie korzystaniem z pralni utrzymuje się na stałym, raczej niskim poziomie.

Polacy deklarują, że korzystają z pralni najczęściej raz lub dwa razy do roku (uważa tak 39 proc. badanych, natomiast 45 proc. nigdy nie skorzystało z takiej usługi). Kobiety najczęściej oddają do pralni płaszcze (74 proc.), zaś mężczyźni (68 proc.) garnitury. - Brak wiedzy na temat tego, jak należy prać niektóre rodzaje ubrań, oraz złe doświadczenia związane ze zniszczeniem odzieży podczas prania mogą negatywnie wpływać na stosunek do tego obowiązku domowego, ale prawdopodobnie nie wpływają na częstsze korzystanie z pralni. Główną barierą może być cena usługi i dostępność z dala od domu czy pracy – dodaje Dąbrowska.

Wiele obowiązków domowych doczekało się wspierających je technologii. Przykładem może być zmywarka do naczyń czy automatyczne odkurzacze. Wciąż jednak nie ma technologii, która na domowy użytek mogłaby zastąpić prasowanie. Jednym z rozwiązań dostępnych dla mieszkańców Warszawy i Krakowa są Pralniomaty, które służą do nadawania i odbierania prania przez całą dobę w drodze do pracy lub blisko domu (kurier odbiera pranie z Pralniomatu i odwozi je do pralni chemicznej, a po wykonaniu usługi dostarcza wyprane i wyprasowane ubrania z powrotem do Pralniomatu).

Ponad rok funkcjonowania tych urządzeń na rynku pokazuje, że systematycznie zmieniają zwyczaje Polaków. Ponad 58 proc. asortymentu oddawanego do Pralniomatów to koszule, które należą do najbardziej wymagających w prasowaniu. Czas pokaże, czy w przyszłości urządzenia takie jak Pralniomaty wyręczą nas całkowicie w praniu i prasowaniu odzieży.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Pralniomatów Hi’Shine w dniach 23-27 listopada 2015 r. na reprezentatywnej grupie 1002 Polaków w wieku 15-55 lat.

Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia - Foto: ARC Rynek i Opinia
Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia - Foto: ARC Rynek

Pralniomaty Hi’Shine to innowacyjne urządzenia służące do nadawania i odbierania prania z realizacją usługi przez pralnie chemiczne 5aSec. Dzięki nim klienci oszczędzają pieniądze i czas. Pranie można nadawać i odbierać o dowolnej porze dnia czy nocy w wybranej przez siebie lokalizacji. Sieć ma obecnie 154 lokalizacje w Warszawie i Krakowie, na osiedlach mieszkaniowych, w pobliżu centrów handlowych, biurowców i stacji benzynowych. Obecnie 37% klientów Pralniomatów Hi’Shine korzysta z nich regularnie, a ponad 94%1 z nich poleciłoby usługę znajomym lub rodzinie.

Właścicielem i operatorem Pralniomatów Hi’Shine jest spółka Pralniomaty - projekt realizowany wspólnie przez spółki: Aqmet (urządzenia), Integer.pl (know-how i technologia) oraz EBS (usługi pralnicze w sieci pralni 5asec).

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,662s - V: A0.99 - C: 0 - D: 02.22.2024 12:33:12