25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
W sierpniu po apelu walczącego z rakiem mózgu Tomasza Kality, byłego rzecznika SLD, nasiliła się dyskusja o właściwościach leczniczych marihuany – pojawiło się ok. 5 tys. dyskusji, a wzmianki na ten temat wywołały 80 tys. interakcji. Łącznie informacje o skuteczności leczenia olejem konopnym mogły trafić do ponad 8 mln Polaków.
– W mediach społecznościowych dyskusja o medycznej marihuanie toczy się nieprzerwanie od wielu lat, natomiast w przypadku dramatycznych wydarzeń, z jakimi mieliśmy do czynienia w sierpniu, ta dyskusja wybucha z zwielokrotnioną siłą. To dramatyczny apel byłego posła SLD, Tomasza Kality, który na Facebooku ujawnił, że choruje na nowotwór mózgu, a w leczeniu skuteczne są właśnie preparaty na bazie medycznej marihuany – mówi agencji Newseria Biznes Łukasz Jadaś z Instytutu Monitorowanie Mediów.
Po dramatycznym apelu Tomasza Kality do mediów powrócił temat medycznej marihuany. Z badania IMM wynika, że tylko za pośrednictwem serwisów społecznościowych informacja o leczniczych właściwościach oleju konopnego trafiła w sierpniu do milionów Polaków. Na apel Kality Polacy odpowiedzieli w mediach społecznościowych.
– Co najbardziej istotne tym apelem najbardziej zainteresowały się duże media – podkreśla Jadaś. – Ta dyskusja miała szanse trafić do ponad 8 mln Polaków, zarówno dzięki osobom prywatnym, które dzieliły się tą informacją ze znajomymi, jak i dzięki dużym mediom – TVN-owi czy „Rzeczpospolitej”, które mają setki tysięcy obserwujących w mediach społecznościowych.
Na Facebooku najbardziej angażujące publikacje na temat medycznej marihuany zamieścili m.in. ruch Kukiz '15 czy Fakty TVN. Dużą popularność zyskała informacja o rozpoczęciu zbiórki podpisów za legalizacją medycznej marihuany. Post organizacji Wolne Konopie został udostępniony blisko 0,5 tys. razy. W sprawę zaangażowały się także m.in. Fakty konopne, Partia Zieloni, Cannabis News czy KonopieLecza.pl. Również na Twitterze wpis został udostępniony przez polityków. W dotarciu do szerokiego grona internautów największą rolę odegrały tradycyjne media („Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, TVP Info, Radio RMF FM).
– Takich rozmów, komentarzy i wpisów na temat medycznej marihuany i oleju konopnego w mediach społecznościowych tylko w sierpniu było ponad 5 tys. To pięciokrotnie więcej niż w lipcu – zaznacza ekspert IMM.
Co trzecia z podjętych interakcji to udostępnienia znacznie zwiększające zasięg publikacji. W internecie nie tylko pojawia się więcej wpisów o leczniczej marihuanie, lecz także rośnie liczba internautów, którzy pozytywnie oceniają jej właściwości.
– Kiedy badaliśmy ten temat niecały rok temu, poparcie sięgało 80 proc. Teraz notujemy wzrost do 84 proc. W tylu procentach komentarzy w mediach społecznościowych ludzie wyrażali poparcie dla pomysłu wprowadzenia w Polsce medycznej marihuany – podkreśla Łukasz Jadaś.