Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Coraz młodsi korzystają z urządzeń mobilnych
Autor: www.newseria.pl - 2018-04-09 08:38:42
Co trzecie roczne i dwuletnie dziecko niemal codziennie ma styczność z tabletem czy smartfonem. Im dzieci starsze, tym więcej czasu spędzają w sieci.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Jednocześnie 65 proc. dzieci dziś rozpoczynających naukę w przyszłości będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Z obecnych zmian prognozuje się, że będą one związane z szeroko pojętą cyfryzacją. Dlatego konieczne jest podnoszenie kompetencji cyfrowych i edukacja w zakresie mądrego wykorzystania nowych technologii. Temu mają służyć programy MegaMisja i #SuperKoderzy Fundacji Orange, w których uczestniczy już blisko 18 tys. uczniów.

– Cyfrowa rewolucja, która towarzyszy naszym czasom, dotyka także najmłodszych. Z badań, które przeprowadziliśmy, wynika, że już 40 proc. dzieci rocznych i dwuletnich zaczyna swoją przygodę ze smartfonami, z urządzeniami mobilnymi. Jeśli chodzi o dzieci w wieku szkolnym, nastolatki, to niemal wszystkie są codziennie online – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Badania przeprowadzone w ramach kampanii społecznej „Mama, tata, tablet” wskazują, że już ponad 40 proc. rocznych i dwuletnich dzieci korzysta w Polsce z tabletów i smartfonów. W tej grupie co trzeci maluch robi to niemal codziennie. Im starsze dziecko, tym częstotliwość i czas korzystania z urządzeń mobilnych rośnie. Według GUS 90 proc. dzieci w wieku 5–15 lat korzysta z komputera, a blisko połowa z nich ma własny smartfon. Z badania „Rodzice i dzieci wobec zagrożeń w internecie” wynika zaś, że dla 62 proc. dzieci trudno jest sobie wyobrazić życie bez internetu. Te nawyki są zrozumiałe i są niejako wymogiem naszych czasów. Wiążą się one chociażby z nową sytuacją na rynku pracy.

– Co bardzo ważne, zmienia się także rynek pracy. Szacuje się, że w Europie w najbliższych 2–3 latach będzie brakować około 800 tys. specjalistów z branży IT. Ponad 60 proc. dzieci zaczynających dziś edukację w pierwszej klasie szkoły podstawowej będzie pracować w zawodach, które nie istnieją. To wymaga także przeformułowania podejścia do edukacji w każdej polskiej szkole, w każdym polskim domu – ocenia Ewa Krupa.

Jak wynika z opublikowanego w 2016 roku raportu Światowego Forum Ekonomicznego, 65 proc. dzieci rozpoczynających dziś naukę w szkołach podstawowych będzie w przyszłości pracować w zawodach, których dziś na rynku jeszcze nie ma. Będą one związane głównie z nowymi technologiami, cyfryzacją i sztuczną inteligencją. To wymaga zmian w sposobie kształcenia – dzieci należy oswoić z technologią, nie tylko zaznajamiać z urządzeniami, lecz także nauczyć ich mądrego wykorzystywania.

– Misją fundacji Orange jest wzmacnianie kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży. Robimy to poprzez różnego rodzaju działania skierowane do szkół podstawowych. W klasach 1–3 mamy do zaoferowania program MegaMisja, w którym uczestniczy już 600 szkół w całej Polsce. To edukacja medialna, która odbywa się w bardzo przyjaznej, zabawowej formie, a jednocześnie w ciągu dziesięciu miesięcy każdy uczeń może wspólnie ze swoim nauczycielem przejść przez dziesięć obszarów ważnych kluczowych kompetencji cyfrowych, ucząc się zasad związanych z bezpiecznym korzystaniem z internetu, z prawami autorskimi, zachowaniami w internecie, netykietą czy tworzenie kreatywnych grafik – wskazuje prezes Fundacji Orange.

W dotychczasowych edycjach MegaMisji udział wzięło sześćset szkół z całej Polski.

Do starszych uczniów z klas 4–6 skierowany jest natomiast program #SuperKoderzy, czyli nauka programowania.

– #SuperKoderzy to uczniowie, którzy na lekcjach takich jak język polski, historia, języki obce, matematyka czy przyroda, potrafią się zamieniać w cyfrowych dziennikarzy, poszukiwaczy skarbów czy tworzących roboty młodych odkrywców. Dzięki temu, realizując podstawę programową, uczniowie mogą nabywać bardzo ciekawe umiejętności związane z nauką programowania. Za tym stoi umiejętność logicznego myślenia, myślenia projektowego, pracy w zespołach – mówi ekspertka.

Z programu korzystają też nauczyciele, którzy przechodzą szkolenie przygotowujące do prowadzenia zajęć, otrzymują też wsparcie w trakcie trwania zajęć. Szkoły otrzymują grant na zakupienie niezbędnego do prowadzenia zajęć sprzętu. Do grona #SuperKoderów dołączyło już 170 szkół z całej Polski. Nauczyciele otrzymują scenariusze lekcji i bieżące wsparcie, co pomaga im sprostać oczekiwaniom uczniów i rodziców.

– Ponad 80 proc. uczniów nie wyobraża sobie już w tej chwili lekcji innych niż te z nowymi technologiami. Bardzo dobry jest też odbiór tych programów ze strony rodziców, którzy oczekują, że szkoła powinna kształcić nowocześnie, wykorzystując różne multimedialne narzędzia. Kompetencje cyfrowe przenikają przez wszystkie możliwe sfery naszego życia dlatego tak ważne jest to, żebyśmy wszędzie w Polsce uczyli tymi metodami – podkreśla Ewa Krupa.

Łącznie z programów MegaMisja i #SuperKoderzy skorzystało już 18 tys. uczniów. Obecnie trwa rekrutacja do kolejnej edycji programów. Do MegaMisji może przystąpić dwieście szkół, do #SuperKoderów – sto siedemdziesiąt placówek.

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 1,026s - V: A0.99 - C: 0 - D: 02.22.2024 12:33:12