25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Konto na portalach społecznościowych posiadają dziś osoby w niemal każdej grupie wiekowej, dlatego też social media mają spory potencjał reklamowy, który postanowiły wykorzystać mniejsze firmy. Założenie konta na portalach zwykle jest darmowe , natomiast prowadzić je można we własnym zakresie. Należy przy tym pamiętać, że skuteczność kampanii reklamowej zależy w dużej mierze od aktywności danego profilu, warto więc często publikować nowe, wartościowe z punktu widzenia użytkownika posty informacyjne. Social media to sposób nie tylko na to, aby wypromować swoją firmę, ale również na komunikację z klientem. Dzięki możliwości wystawiania komentarzy oraz dzięki wiadomościom prywatnym klienci mogą zgłaszać swoje uwagi bądź opinie, które będą cennym źródłem wiedzy dla właściciela przedsiębiorstwa.
Trudno dziś zaistnieć w sieci bez własnej strony internetowej. Jej stworzenie oraz pozycjonowanie kosztować może nawet kilka tysięcy złotych, lecz środki te warto poświęcić - to właśnie na stronie internetowej można zebrać najważniejsze dla klienta informacje. Co więcej, poprzez stronę internetową można również prowadzić bloga tematycznego, na którym klienci znajdą różnego rodzaju porady czy opinie. Warto mieć na uwadze, że stworzenie oraz pozycjonowanie strony internetowej zazwyczaj wymaga pomocy specjalisty, bowiem witryna musi być w pełni funkcjonalna dla użytkownika oraz czytelna dla wyszukiwarek.
Z newletterów korzysta obecnie bardzo wielu użytkowników, którzy zainteresowani są ofertą danej firmy bądź już mieli okazję z niej skorzystać. Kampania mailingowa powinna być prowadzona z dużą częstotliwością - na przykład raz na tydzień, a przesyłane klientom treści powinny być dla nich jak najbardziej wartościowe. Najczęściej poprzez newsletter klienci informowani są o nowościach bądź o różnego typu akcjach promocyjnych. Jeśli jednak maile wysyłane są zbyt często (na przykład codziennie), mogą zostać uznane za spam, niektórzy klienci mogą też zrezygnować z newslettera. Przedsiębiorcom często wydaje się, że budowanie bazy mailingowej to trudny i żmudny proces, jednak pozwala on pozyskać grono stałych klientów, a także zainteresować swoją ofertą nowych.
Marketing internetowy nie ogranicza się jedynie do promowana własnych produktów lub usług. W dzisiejszych czasach niezwykle istotne jest także pozyskiwanie opinii użytkowników, które za pomocą odpowiednich narzędzi można przeprowadzić niemalże za darmo. Doskonałym rozwiązaniem będą na przykład ankiety czy - dla sklepów internetowych - oceny, które klient może wystawić po dokonaniu zakupu. Duży potencjał w gromadzeniu informacji mają też mają też media społecznościowe czy opinie, jakie klienci mogą wystawiać firmom w internecie. Warto mieć na uwadze, że trendy rynkowe zmieniają się w bardzo szybkim tempie, zatem trzeba na bieżąco dostosowywać się do preferencji oraz potrzeb potencjalnych klientów. Ci bowiem nie lubią stagnacji, oczekując tym samym pewnych zmian. Aby zmiany te miały charakter pozytywny, ich wprowadzenie powinno poprzedzić wnikliwe badanie opinii.
Artykuł przygotowany przy współpracy z Investnet.pl