REKLAMA
Lca.pl » Publicystyka » Komentarz

2022-05-24 10:26:05 - Autor: WP(lca.pl)
Niskobudżetowy sposób na rozkręcenie biznesu - marketing internetowy
Małe firmy, tak samo jak i więksi gracze rynkowi, muszą zadbać o odpowiednie wypromowanie swoich towarów lub usług. Ich częstym problemem jest ograniczony budżet reklamowy, który uniemożliwia przeprowadzenie większych kampanii. Doskonałym rozwiązaniem jest natomiast marketing internetowy, który nie wymaga angażowania dużych ilości środków pieniężnych. Jak wypromować firmę w sieci?
REKLAMA

Promowanie firmy w mediach społecznościowych

Konto na portalach społecznościowych posiadają dziś osoby w niemal każdej grupie wiekowej, dlatego też social media mają spory potencjał reklamowy, który postanowiły wykorzystać mniejsze firmy. Założenie konta na portalach zwykle jest darmowe , natomiast prowadzić je można we własnym zakresie. Należy przy tym pamiętać, że skuteczność kampanii reklamowej zależy w dużej mierze od aktywności danego profilu, warto więc często publikować nowe, wartościowe z punktu widzenia użytkownika posty informacyjne. Social media to sposób nie tylko na to, aby wypromować swoją firmę, ale również na komunikację z klientem. Dzięki możliwości wystawiania komentarzy oraz dzięki wiadomościom prywatnym klienci mogą zgłaszać swoje uwagi bądź opinie, które będą cennym źródłem wiedzy dla właściciela przedsiębiorstwa.

Własna strona internetowa

Trudno dziś zaistnieć w sieci bez własnej strony internetowej. Jej stworzenie oraz pozycjonowanie kosztować może nawet kilka tysięcy złotych, lecz środki te warto poświęcić - to właśnie na stronie internetowej można zebrać najważniejsze dla klienta informacje. Co więcej, poprzez stronę internetową można również prowadzić bloga tematycznego, na którym klienci znajdą różnego rodzaju porady czy opinie. Warto mieć na uwadze, że stworzenie oraz pozycjonowanie strony internetowej zazwyczaj wymaga pomocy specjalisty, bowiem witryna musi być w pełni funkcjonalna dla użytkownika oraz czytelna dla wyszukiwarek.

Newsletter

Z newletterów korzysta obecnie bardzo wielu użytkowników, którzy zainteresowani są ofertą danej firmy bądź już mieli okazję z niej skorzystać. Kampania mailingowa powinna być prowadzona z dużą częstotliwością - na przykład raz na tydzień, a przesyłane klientom treści powinny być dla nich jak najbardziej wartościowe. Najczęściej poprzez newsletter klienci informowani są o nowościach bądź o różnego typu akcjach promocyjnych. Jeśli jednak maile wysyłane są zbyt często (na przykład codziennie), mogą zostać uznane za spam, niektórzy klienci mogą też zrezygnować z newslettera. Przedsiębiorcom często wydaje się, że budowanie bazy mailingowej to trudny i żmudny proces, jednak pozwala on pozyskać grono stałych klientów, a także zainteresować swoją ofertą nowych.

Badanie opinii w sieci

Marketing internetowy nie ogranicza się jedynie do promowana własnych produktów lub usług. W dzisiejszych czasach niezwykle istotne jest także pozyskiwanie opinii użytkowników, które za pomocą odpowiednich narzędzi można przeprowadzić niemalże za darmo. Doskonałym rozwiązaniem będą na przykład ankiety czy - dla sklepów internetowych - oceny, które klient może wystawić po dokonaniu zakupu. Duży potencjał w gromadzeniu informacji mają też mają też media społecznościowe czy opinie, jakie klienci mogą wystawiać firmom w internecie. Warto mieć na uwadze, że trendy rynkowe zmieniają się w bardzo szybkim tempie, zatem trzeba na bieżąco dostosowywać się do preferencji oraz potrzeb potencjalnych klientów. Ci bowiem nie lubią stagnacji, oczekując tym samym pewnych zmian. Aby zmiany te miały charakter pozytywny, ich wprowadzenie powinno poprzedzić wnikliwe badanie opinii. 

Artykuł przygotowany przy współpracy z Investnet.pl

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

Brak komentarzy. Dodaj swój komentarz
REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
Legnica -
Uchwała frankowa wraca do Sądu Najwyższego
Legnica -
Zamki na piasku Macieja Kupaja
Legnica -
Fundacja Art Hero: Inspirujące Warsztaty dla Wszystkich!
Legnica -
Jakie są obecnie warunki dla transportu w Polsce?
REKLAMA
Legnica -
Art Hero x Aktywni Obywatele - Fundusz Regionalny: Bohaterowie Kreatywności i Aktywności w Legnicy
Legnica -
Praca zdalna i praca hybrydowa - jak i gdzie szukać ofert pracy?
Legnica -
Porównanie lokalnych rynków pracy w różnych miastach - gdzie najłatwiej znaleźć zatrudnienie?
Legnica -
Lewica popiera, KOD wyszydza
Legnica -
Kto ma szanse w starciu o fotel prezydenta miasta?
Legnica -
Rusza walka o prezydenturę Legnicy
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl