REKLAMA
Lca.pl » Publicystyka » Komentarz

2022-12-28 15:01:20 - Autor: Kinga Debska
Praktyczne podejście do procesów organizacji wdrożeń APS 4FACTORY
Każde wdrożenie systemu planistycznego w przedsiębiorstwie jest pewnego rodzaju rewolucją, której wielkość zależy od jakości danych jakimi dysponuje przedsiębiorstwo, poziomu skomplikowania procesów produkcyjnych oraz poziomu znajomości własnych systemów będących źródłem danych do planowania. Potraktowanie organizacji wdrożenia, jako oddzielnego, zaplanowanego i kontrolowanego w swoim przebiegu procesu, pozwoli minimalizować negatywne skutki, a maksymalizować zyski takiej rewolucji.
REKLAMA

Traktując organizację wdrożenia APS 4FACTORY (narzędzie do planowania i harmonogramowania produkcji) jako proces, dzielimy całość prac na etapy, a te z kolei na fazy. Poszczególne planowane etapy mają różną długość i konsumpcję budżetu ale tylko realizacja etapowa pozwala uniknąć chaosu organizacyjnego i powtarzania kroków parametryzacyjnych.

Pierwszym etapem wdrożenia jaki realizujemy w DSR jest faza analizy i projektowania rozwiązania. W trakcie etapu pierwszego dokonujemy wraz z klientem analizy procesu produkcyjno-planistycznego, weryfikujemy dane wejściowe jakimi dysponuje klient, określamy niezbędne działania i czynności do wykonania, a następnie dzielimy je na podetapy. Należy zwrócić uwagę, nie tylko na sferę funkcjonalną (analiza procesów biznesowych), ale również technologiczną (przegląd infrastruktury), oraz wyznaczyć konkretne, możliwe do zmierzenia cele (Key Performance Index - KPI). Etap ten kończy się spisanym i zaakceptowanym dokumentem analizy.

W trakcie drugiego etapu modelujemy rozwiązanie z klientem. Modelowanie dzielimy również na fazy. W każdej kolejnej fazie następuje rozszerzenie modelu utworzonego w poprzedniej fazie o kolejne informacje. Użytkownicy poznają dzięki temu system w sposób kompleksowy i mają wiedzę niezbędną do świadomego użytkowania systemu. Model I jest modelem podstawowym, weryfikującym jakość danych podstawowych zaimportowanych do systemu APS 4FACTORY. Model ostatni jest już końcowo sparametryzowanym systemem, realizującym potrzeby planistyczne użytkowników, gotowym do uruchomienia produkcyjnego.

Etap trzeci jest poświęcony testom i szkoleniom użytkowników końcowych. W trakcie testów dnia codziennego i akceptacyjnych następuje potwierdzenie prawidłowości działania modelu finalnego, testowe, masowe pobieranie danych. Wszelkie zauważone rozbieżności, błędy są usuwane przed zakończeniem etapu. Wynikiem etapu jest decyzja o uruchomieniu produkcyjnym wraz z wyznaczeniem konkretnej daty uruchomienia.

Etap ostatni rozpoczyna się uruchomieniem produkcyjnym i trwa tak długo, jak długo wdrożony system jest użytkowany w przedsiębiorstwie. W ramach tego etapu przedsiębiorstwo użytkujące APS 4FACTORY oraz dostawca najczęściej kontynuują kooperację, wiążąc się dodatkowymi umowami na mocy których, realizowane są usługi powdrożeniowe. Do najczęściej zawieranych umów należą umowa SLA (Service Level Agreement – zapewniająca poziomy świadczenia usług wraz z określeniem czasów reakcji na określony poziom istotności zgłoszenia), SPA (Sale and Purchase Agreement – regulująca warunki transakcji, warunki cenowe i sposób zapłaty oraz obowiązki i odpowiedzialność stron ułatwiająca realizację drobnych optymalizacji w czasie produkcyjnego cyklu życia) i SMA (Software Maintenance Agreement – umowa wsparcia technicznego)

Przeczytaj również: https://www.dsr.com.pl/wdrozenie-narzedzia-aps-4factory-w-firmie-produkcyjnej-to-nie-musi-bolec/

Najczęściej spotykanymi spowalniaczami/problemami w trakcie wdrożeń są:

- Braki lub niska jakość danych, którymi zasilane są systemy planistyczne

- Konieczność oczekiwania na przekazanie danych pobieranych z systemów klienta, szczególnie we wdrożeniach, w których eksport danych z systemów klienta realizuje partner zewnętrzny.

- Trudność w ocenie, czy wdrożenie zakończone jest sukcesem czy nie. Należy w etapie pierwszym wyznaczyć mierzalne cele, osiągalne, powiązane ściśle z możliwościami budżetowymi, czasowymi i zasobami.

Zastosowanie podejścia procesowego przez firmę DSR w trakcie organizacji wdrożenia, podział na etapy, wraz z wyznaczeniem możliwych ryzyk i sposobów ich przeciwdziałania pozwala zakończyć wdrożenie i uruchomić system planistyczny, będący narzędziem wspierającym realizacje procesu produkcyjnego, pozwalającym maksymalizować zdolności produkcyjne i minimalizować straty wpływające na obniżenie OEE.

Autor:

Kinga Debska
Project Manager
DSR S.A.

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

Brak komentarzy. Dodaj swój komentarz
REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
Legnica -
Uchwała frankowa wraca do Sądu Najwyższego
Legnica -
Zamki na piasku Macieja Kupaja
Legnica -
Fundacja Art Hero: Inspirujące Warsztaty dla Wszystkich!
Legnica -
Jakie są obecnie warunki dla transportu w Polsce?
REKLAMA
Legnica -
Art Hero x Aktywni Obywatele - Fundusz Regionalny: Bohaterowie Kreatywności i Aktywności w Legnicy
Legnica -
Praca zdalna i praca hybrydowa - jak i gdzie szukać ofert pracy?
Legnica -
Porównanie lokalnych rynków pracy w różnych miastach - gdzie najłatwiej znaleźć zatrudnienie?
Legnica -
Lewica popiera, KOD wyszydza
Legnica -
Kto ma szanse w starciu o fotel prezydenta miasta?
Legnica -
Rusza walka o prezydenturę Legnicy
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl