Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Nieudany wyjazd z biurem podróży? Możesz uzyskać odszkodowanie za zmarnowany urlop!
Autor: WP(lca.pl) - 2022-08-21 20:15:16
Wakacje, ach wakacje! Cały rok czekamy na ten wymarzony okres relaksu i wypoczynku. Nierzadko wakacyjny wyjazd z biurem podróży zmienia się w wakacyjny horror. Uczestnik zorganizowanego wypoczynku ma jednak szereg praw, w tym prawo do odszkodowania za zmarnowane wakacje.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Odszkodowanie za zmarnowany urlop - kto może uzyskać?

Jeżeli wykupiona impreza turystyczna jest niezgodna z ofertą organizatora, turysta ma prawo do uzyskania obniżenia ceny, odszkodowania oraz zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Odpowiedzialny za zapłatę odszkodowanie jest organizator wycieczki, a nie pośrednik u którego impreza została wykupiona.

Reklamacja u rezydenta - pierwszy krok do dochodzenia swoich praw

Jeżeli zatem zdarzy się, że po przybyciu na miejsce wypoczynku otrzymamy usługę o niskiej jakości lub zostanie ona zrealizowana tylko w części to pierwszym krokiem powinno być złożenie pisemnej reklamacji u rezydenta, który zajmuje się turystami w miejscu urlopu.

Taka pisemna reklamacja wraz z pisemną odpowiedzią rezydenta będzie doskonałym dowodem w sprawie.

Ponadto po złożeniu takiej reklamacji organizator wycieczki powinien zaoferować klientowi świadczenie zastępcze mające charakter rekompensaty. Brak zgłoszenia reklamacji już w miejscu wypoczynku uniemożliwi likwidację niezgodności w trakcie imprezy turystycznej i może być brany pod uwagę przez sąd przy ustalaniu obniżki ceny.

Brak reakcji biura podróży? Działaj po powrocie do zakończeniu wycieczki

Jeżeli zaoferowana rekompensata np.: zmiana pokoju lub hotelu nie zniweluje nieprawidłowości i  nie skompensuje niskiej jakości usługi, to klient biura podróży powinien złożyć pisemną reklamację skierowaną do organizatora imprezy turystycznej. W reklamacji należ dokładnie opisać niedogodności jakie nas spotkały podczas wycieczki oraz skonkretyzować roszczenia odszkodowawcze. Turysta ma aż 3 lata na sporządzenie takiej reklamacji, jednak nie należy z tym zwlekać.

Biuro podróży powinno w terminie 30 dni ustosunkować się do reklamacji. Brak odpowiedzi od biura podróży w ciągu 30 dni od złożenia pisma, to nic innego jak uznanie naszej reklamacji jako bezzasadnej.

Co można uzyskać od biura podróży

Uczestnik nieudanej imprezy turystycznej może zażądać obniżenia ceny wycieczki oraz pokrycia wszelkich kosztów powstałych na skutek niewykonanej należycie usługi.

W celu udokumentowania roszczeń należy zbierać imienne rachunki np. za leżaki i parasolki, sprzęt wodny, restauracje ala carte, aqua park dla dzieci  itp. które zgodnie z umową miały być darmowe, a na miejscu okazało się, że trzeba za nie zapłacić.

Przy określaniu odszkodowania pomocna okaże się tabela frankfurcka - nieoficjalny dokument, w którym określona została procentowa możliwość obniżenia ceny za konkretne niezgodności z zawartą umową.

I tak zbyt mały pokój, zaniżoną kategoryzację hotelu,  hałas związany z pracami ogrodniczymi, czy głośną muzykę w miejscu relaksacyjnym, fatalne jedzenie, brak restauracji a'la carte i widoki z pokoju mniej atrakcyjne niż obiecywano, brud i brak basenu dla dzieci - mogą stać się podstawą w sądzie do dochodzenia roszczeń związanych ze zmarnowanym urlopem.

Oczywiście należy je udokumentować zdjęciami i filmami, oświadczeniami świadków, którzy również są niezadowoleni z wykupionej oferty.

Mrowisko w pokoju, karaluchy, brudna pościel, zapach kanalizacji, zapchany odpływ w łazience, niechłodząca klimatyzacja, zepsuta lodówka, brak balkonu itd. powinny być zgłoszone już na miejscu u rezydenta pisemnie co będzie podstawą do uzyskania odszkodowania za zmarnowany urlop w trakcie procesu z biurem podroży.

Należy też pamiętać o tym, że nie jest istotne czy wybraliśmy luksusowy hotel czy niskobudżetowy pensjonat ponieważ o ile klasa hotelu może być wyznacznikiem jakości wyposażenia i lokalizacji, to czystość, sprawność urządzeń sanitarnych, brak insektów i odpowiednia dbałość, jest podstawą należytego świadczenia usług hotelarskich niezależnie od ich kategoryzacji.

Zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Oprócz obniżenia ceny i odszkodowania, turysta może dochodzić od biura podróży zadośćuczynienia za wszelkie niedogodności, które spowodowały, iż planowany urlop zamienił się w koszmar. Jest to roszczenie zupełnie odrębne, a jego wysokość zależy od stopnia krzywdy wywołanej zmarnowanym urlopem.

Biuro podróży nie wypłaca odszkodowania - walcz o swoje prawa w sądzie

Zazwyczaj biura podróży nie uznają reklamacji turysty. W niektórych wypadkach proponują klientowi voucher o niskiej wartości, który musi być spożytkowany w terminie 1 roku. Pamiętaj, że nie musisz przyjmować zaproponowanej rekompensaty w postaci vouchera, czy zaniżonego odszkodowania. Zawsze możesz z powodzeniem dochodzić swoich praw w sądzie, w którym będziesz miał realną szansę uzyskania godnego odszkodowania za zmarnowany urlop. Zawsze mozesz skorzystać z kancelarii, która specjalizuje się w sprawach o odszkodowanie od biura podróży.

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 118

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 123

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 125
 

Copyright - 2001- 2022 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,095s - V: A0.99 - C: 0 - D: 09.24.2018 16:58:41