25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.
Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności”
Traktując organizację wdrożenia APS 4FACTORY (narzędzie do planowania i harmonogramowania produkcji) jako proces, dzielimy całość prac na etapy, a te z kolei na fazy. Poszczególne planowane etapy mają różną długość i konsumpcję budżetu ale tylko realizacja etapowa pozwala uniknąć chaosu organizacyjnego i powtarzania kroków parametryzacyjnych.
Pierwszym etapem wdrożenia jaki realizujemy w DSR jest faza analizy i projektowania rozwiązania. W trakcie etapu pierwszego dokonujemy wraz z klientem analizy procesu produkcyjno-planistycznego, weryfikujemy dane wejściowe jakimi dysponuje klient, określamy niezbędne działania i czynności do wykonania, a następnie dzielimy je na podetapy. Należy zwrócić uwagę, nie tylko na sferę funkcjonalną (analiza procesów biznesowych), ale również technologiczną (przegląd infrastruktury), oraz wyznaczyć konkretne, możliwe do zmierzenia cele (Key Performance Index - KPI). Etap ten kończy się spisanym i zaakceptowanym dokumentem analizy.
W trakcie drugiego etapu modelujemy rozwiązanie z klientem. Modelowanie dzielimy również na fazy. W każdej kolejnej fazie następuje rozszerzenie modelu utworzonego w poprzedniej fazie o kolejne informacje. Użytkownicy poznają dzięki temu system w sposób kompleksowy i mają wiedzę niezbędną do świadomego użytkowania systemu. Model I jest modelem podstawowym, weryfikującym jakość danych podstawowych zaimportowanych do systemu APS 4FACTORY. Model ostatni jest już końcowo sparametryzowanym systemem, realizującym potrzeby planistyczne użytkowników, gotowym do uruchomienia produkcyjnego.
Etap trzeci jest poświęcony testom i szkoleniom użytkowników końcowych. W trakcie testów dnia codziennego i akceptacyjnych następuje potwierdzenie prawidłowości działania modelu finalnego, testowe, masowe pobieranie danych. Wszelkie zauważone rozbieżności, błędy są usuwane przed zakończeniem etapu. Wynikiem etapu jest decyzja o uruchomieniu produkcyjnym wraz z wyznaczeniem konkretnej daty uruchomienia.
Etap ostatni rozpoczyna się uruchomieniem produkcyjnym i trwa tak długo, jak długo wdrożony system jest użytkowany w przedsiębiorstwie. W ramach tego etapu przedsiębiorstwo użytkujące APS 4FACTORY oraz dostawca najczęściej kontynuują kooperację, wiążąc się dodatkowymi umowami na mocy których, realizowane są usługi powdrożeniowe. Do najczęściej zawieranych umów należą umowa SLA (Service Level Agreement – zapewniająca poziomy świadczenia usług wraz z określeniem czasów reakcji na określony poziom istotności zgłoszenia), SPA (Sale and Purchase Agreement – regulująca warunki transakcji, warunki cenowe i sposób zapłaty oraz obowiązki i odpowiedzialność stron ułatwiająca realizację drobnych optymalizacji w czasie produkcyjnego cyklu życia) i SMA (Software Maintenance Agreement – umowa wsparcia technicznego)
Przeczytaj również: https://www.dsr.com.pl/wdrozenie-narzedzia-aps-4factory-w-firmie-produkcyjnej-to-nie-musi-bolec/
Najczęściej spotykanymi spowalniaczami/problemami w trakcie wdrożeń są:
- Braki lub niska jakość danych, którymi zasilane są systemy planistyczne
- Konieczność oczekiwania na przekazanie danych pobieranych z systemów klienta, szczególnie we wdrożeniach, w których eksport danych z systemów klienta realizuje partner zewnętrzny.
- Trudność w ocenie, czy wdrożenie zakończone jest sukcesem czy nie. Należy w etapie pierwszym wyznaczyć mierzalne cele, osiągalne, powiązane ściśle z możliwościami budżetowymi, czasowymi i zasobami.
Zastosowanie podejścia procesowego przez firmę DSR w trakcie organizacji wdrożenia, podział na etapy, wraz z wyznaczeniem możliwych ryzyk i sposobów ich przeciwdziałania pozwala zakończyć wdrożenie i uruchomić system planistyczny, będący narzędziem wspierającym realizacje procesu produkcyjnego, pozwalającym maksymalizować zdolności produkcyjne i minimalizować straty wpływające na obniżenie OEE.
Autor:
Kinga Debska
Project Manager
DSR S.A.