REKLAMA
Lca.pl » Publicystyka » Wywiad
ARTYKUŁ SPONSOROWANY

2024-02-24 18:29:36 - Autor: Rozmawiał: Andrzej Marcinkowski
Z legnickiego boiska sportowego na szczyt branży ubezpieczeniowej
Tak, zaczynałem grać w piłkę ręczną ponad 25 lat temu. W 1996 roku w drużynie ASPR Miedź-96 Legnica (Autonomiczna Sekcja Piłki Ręcznej Miedź- 96 Legnica) - dziś znanej Jako Siódemka Huras Legnica. A kończyłem grę w UKS 9-tka w 2023 roku. Sport pozwolił mi uwierzyć w siebie i ukształtował mój charakter. I tak zostałem bramkarzem. Do dzisiaj chętnie gram, ale już amatorsko, w ręczną, a sport pozostał jedną z najważniejszych rzeczy w moim życiu - mówi Przemysław Koch, dosłownie Numer Jeden w Polsce w ubezpieczeniach życiowych, jeden z najlepszych doradców ubezpieczeniowych, członek elitarnego grona Million Dollar Round Table, do którego należy 1% najskuteczniejszych doradców ubezpieczeniowych na świecie, a także założyciel własnej firmy Koch Insurance.
REKLAMA

Co to właściwe jest to MDRT? To znaczy, że zarobił Pan już milion dolarów?

Jeszcze nie, ale mam nadzieję że to kiedyś nastąpi. A tak poważnie, ta międzynarodowa organizacja o ponad 100-tu letniej tradycji, to taki Święty Gral dla profesjonalnych doradców ubezpieczeniowych. Mówiąc prosto, to takie Oscary ubezpieczeniowe. MDRT skupia wszystkie firmy tej branży na świecie. Dostanie się tam, to lata ciężkiej pracy. Ale też ogromnej satysfakcji.

To nie koniec tej historii. Słyszałem, że został Pan dziesięciokrotnym członkiem tej prestiżowej organizacji finansowej, jako jeden z najmłodszych. To podobno historyczny wynik?

Nieskromnie powiem, że tak. Pierwszy raz miałem tak dobry wynik w 2009 roku i nie mogłem uwierzyć, że bycie w MDRT stało się faktem. Ale po pierwszym małym sukcesie pomyślałem, że dobrze byłoby ten wynik powtórzyć. No i udało się to 10-ciokrotnie. A to już oznacza, że od teraz jestem dożywotnim członkiem MDRT. To faktycznie jest wydarzenie w skali Polski.

Rozumiem, że teraz można już tylko usiąść na laurach i liczyć pieniądze na koncie?

To tak nie działa i proszę pamiętać, że polskie realia odbiegają trochę od tych w Los Angeles. Najważniejsze jest to, że ja uwielbiam swoją pracę. Od zawsze wiedziałem, że chcę pracować w branży ubezpieczeniowej. To nie był przypadek. Skończyłem studia, ale w gruncie rzeczy dokształcałem się latami z różnych dziedzin i uczyłem się zawodu praktycznie bardzo długo. Nie ma dla mnie nic przyjemniejszego od zawodowych rozmów z ludźmi, którzy mogą być moimi potencjalnymi klientami. Zresztą dokształcam się dalej, ale także dzielę się swoją wiedzą z innymi.

Uczy Pan w jakiejś szkole? Istnieje coś takiego jak studia ubezpieczeniowe?

Można powiedzieć, że zaczęły w końcu istnieć. Po prostu sam ją założyłem. Działa od roku i nazywa się Akademia Profesjonalnego Doradcy Ubezpieczeniowego. Powstała z jednej strony jako odpowiedź na potrzeby dzisiejszego rynku, a z drugiej mnóstwo osób z mojej branży pytało mnie czy nie zrobiłbym jednego czy drugiego szkolenia dla nich. Po kilku latach szkoleń postanowiłem założyć APDU ze swoim autorskim programem i mam komplet tak zwanych studentów. Można powiedzieć, że sytuacja zawodowa i ludzie wokół mnie spowodowali, że odkryłem w sobie belfra. I poczułem, że ta rola daje mi ogrom satysfakcji i pozwala mi się rozwijać w zupełnie nowych kierunkach.  Lubię dzielić się wiedzą i patrzeć jak moja praca edukacyjna zmienia ludzi zawodowo. Pozwala im wejść na wyższy poziom profesji doradcy ubezpieczeniowego.

Doradców ubezpieczeniowych jest bardzo dużo. Niewielu udało się osiągnąć tak spektakularny sukces jak Panu. Co Pana wyróżnia na tle innych doradców w tej branży?

Przede wszystkim to, że ja tak naprawdę nie sprzedaję ubezpieczeń, ale doradzam i szukam indywidualnych rozwiązań. Chcę słuchać i wiem, że mój klient chce być wysłuchany. Rozmawiam z nim dokładnie tak, jak sam chciałbym, aby ze mną rozmawiano, gdybym był po tej drugiej stronie. Myślę, że jestem autentyczny i szczery w tym co robię. Moje biuro obsługuje przez cały tydzień sprawy i roszczenia moich klientów. Mam zespół specjalistów z zakresu prawa czy podatków, z którymi współpracuje od lat. Dlatego każdy klient może liczyć na pełne spektrum wsparcia.

Koch Insurance budowało swoją markę długo i konsekwentnie. W swoim portfelu posiadacie firmy o różnej wielkości. Co jest według Pana najważniejsze w budowaniu własnej marki ubezpieczeniowej?

To ciągły rozwój i podnoszenie swoich kwalifikacji. Uczestniczenie w lokalnych życiu społecznym i biznesowym. Powinniśmy komunikować się regularnie z otoczeniem, informować je czym się zajmujemy i jak możemy pomóc. Zawód doradcy wymaga dużej empatii i słuchania ludzi. Jeśli nasi klienci zobaczą, że mają do czynienia z profesjonalistą, to będą nas rekomendować innym.

Jak będą wyglądały ubezpieczenia w przyszłości? Jakie umiejętności będą Panu potrzebne, aby rozwijać firmę na wyższym poziomie?

Dzisiaj bardzo ważnym tematem dla przedsiębiorców jest sukcesja. Zacząłem specjalizować się w tym temacie, współpracować z ekspertami w tej dziedzinie, aby wyjaśniać klientom biznesowym dlaczego proces sukcesyjny jest koniecznością ochrony naszego majątku i naszej rodziny.  Patrząc wstecz jakieś 15 lat, widzę że klienci są dzisiaj dużo lepiej wyedukowani. Cena ubezpieczeń w większości wypadków nie jest rzeczą najważniejszą. Ludzie potrzebują szerokiego zakresu ochrony na odpowiednim poziomie. Oczekują obsługi kompleksowej. Dlatego w przyszłości częściej będzie mi potrzebna współpraca ze specjalistami podatkowymi, prawnikami, notariuszami czy doradcami kredytowymi. Na szczęście mam taki zespół, dzięki czemu mogę pomóc mojemu klientowi i reagować szybciej na zmiany. 


Przemysław Koch - Koch Insurance - www.kochinsurance.pl


Przemysław Koch
Foto: MATERIAŁY PRASOWE

Przemysław Koch
Foto: MATERIAŁY PRASOWE

 

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia? Opisz je i podziel się swoją wiedzą z innymi. Nakręciłeś film, lub zrobiłeś zdjęcie? Przyślij do nas, niech legniczanie zobaczą to, czego byłeś świadkiem.
500 197 963 – zadzwoń do nas lub wyślij sms-a, mms-a.
Zdjęcia i filmy Waszego autorstwa wysyłać można także na adres kontakt@lca.pl

Podziel się:

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
REKLAMA
PRZECZYTAJ TAKŻE
Legnica -
Myślisz o pracy w policji? Przeczytaj rozmowę z komisarz Jagodą Ekiert
Legnica -
Pieróg: ZUK to firma owiana „pocovidową mgłą tajemnicy”
Legnica -
Jacek Kiełb: Jestem dla Was!
art. sp.
Legnica -
Zaczynał jako posterunkowy, dziś jest komendantem
REKLAMA
Legnica -
Zagórski: Musiałem wykazać więcej samozaparcia żeby coś osiągnąć
Legnica -
Legniczanka zaśpiewa w „Szansie na sukces”
Legnica -
O tym, co poniemieckie – wywiad z autorką książki Karoliną Kuszyk
Legnica -
Renesans kolei na Dolnym Śląsku nadal trwa
Legnica -
To był dobry rok dla powiatu legnickiego
Legnica -
Fake newsy mają większy wpływ na rzeczywistość
PORTAL LCA.PL
O firmie | Praca | Kontakt | Regulamin
59-220 Legnica, Wjazdowa 6
tel: +48 500 197 963
e-mail: redakcja@lca.pl