Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Czy elektryczne ciężarówki są faktycznie ekologiczną przyszłością transportu?
Autor: WO(lca.pl) - 2024-04-15 11:52:09
Cały czas słyszymy, że elektryczne samochody zmienią naszą rzeczywistość, a przede wszystkim będzie czystsze powietrze i będziemy żyli długo, zdrowo i szczęśliwie. Rynek aut osobowych zareagował jako pierwszy. Rynek aut ciężarowych przygotowuje się do tej zmiany bardzo powoli.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Marisuz Frąc - Foto: Mat. prasowe
Już wiemy, że wersja elektryczna ciężarówki jest droższa od modelu standardowego. W Holandii lub Niemczech przy zakupie ciężarówek elektrycznych już teraz możemy podeprzeć się dopłatą od państwa, w ramach specjalnych programów dla przedsiębiorców transportowych. Holendrzy w pierwszej opcji mogą liczyć na jednorazową dopłatę w wysokości do 132 tysięcy euro, a w drugiej mają zapewnione dodatkowe odliczenia podatków, które zależą od wartości pojazdu. Kolejki po zakup nowych aut na prąd nie były długie. Cena pojazdu to pierwszy problem.

Kolejna myśl każdego właściciela firmy transportowej dotyczy planowania trasy. Przecież musimy wziąć pod uwagę umiejscowienie stacji dokujących i przerwy, które kierowca musi przeznaczyć na ładowanie auta. Zaczyna się w tym momencie zmieniać stanowisko pracy kierowcy i rozliczenie jego czasu pracy i odpoczynków. Jaką aktywność ma zaznaczyć kierowca podczas ładowania? W konwencjonalnym pojeździe, kierowca tankujący pojazd zaznacza pracę inną, gdyż faktycznie wykonuje czynności związane z obsługą pojazdu. Inaczej jednak to wygląda w przypadku „tankowania” elektryka. Czy kierowca w tym czasie odpoczywa czy może dyżuruje? Jeżeli jednak stwierdzimy, że kierowca nie wykonuje żadnej pracy podczas ładowania pojazdu i może ustawić selektor w tryb "łóżeczka", to należałoby stwierdzić, że punkt ładowania jest bezpiecznym miejscem postojowym. Ale czy tak jest na pewno? Tych pytań w kontekście użytkowania elektrycznych ciężarówek nasuwa się naprawdę sporo. Kolejny temat to przepisy BHP przy obsłudze takiego pojazdu. Pracownik wchodzący na drabinę powyżej metra wysokości musi mieć odpowiednie badania lekarskie i szkolenia. A obsługa elektrycznego urządzenia otwiera nam kolejny zbiór przepisów. A ładowanie pojazdu w deszczu nie będzie w rzeczywistości rzadkością. Trzeba pochylić się nad przepisami i dostosować je po prostu do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.

- Może będzie to mało popularna opinia, ale uważam elektryfikację branży transportowej, tj. elektryczne ciężarówki, za ogromny błąd. Ceny elektrycznych ciężarówek są ogromne, a to będzie wiązało się z koniecznością dłuższej eksploatacji pojazdu, żeby się po prostu zwrócił. Tyle czasu walczyliśmy, aby z naszych dróg zniknęły pojazdy stare i wysłużone, a tu sami prowokujemy sytuację, żeby do tego stanu wrócić. Pojazdy elektryczne mają sens na krótkich trasach. Najlepiej tam, gdzie hamując będą odzyskiwały energię. Aglomeracje miejskie mogą być dla nich odpowiednim miejscem, ale nie transport długodystansowy. Na długiej trasie, przy jednostajnej prędkości, zalety napędu elektrycznego tracą swoją przewagę nad konwencjonalnym. Ogromnym problemem jest brak infrastruktury do ładowania kolosów.

Braki w infrastrukturze obnażyły już pojazdy osobowe, których jest na trasach jak na lekarstwo, a trzeba czekać, żeby się doładować. Proszę sobie teraz wyobrazić sytuację, w której te wszystkie ciężarówki podłączają się na odpoczynek dobowy do gniazdka. Licznik w Elektrowni Bełchatów chyba eksploduje. Na jednej z konferencji dotyczącej pojazdów elektrycznych usłyszałem pytanie trafiające w punkt: „gdzie nasze pojazdy elektryczne mają rury wydechowe?" Właśnie w Bełchatowie i innych elektrowniach zasilanych węglem. Jak w takiej sytuacji możemy mówić o ekologii? To lekko absurdalne – stwierdza Marisuz Frąc, prezes MaWo Group i założyciel Stowarzyszenia Ambasador Polskiego Transportu.
 

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 1,197s - V: A0.99 - C: 0 - D: 02.22.2024 12:33:12